dostlukla ve dayanışmayla

merhaba,
hikaye kasabanın meydanında yavru bir köpeği ezmesiyle başladı. onu hem tedavi etmeye hem de açma bırakmamaya çalışırken benim çalışmadığım bir pazar günü başka bir taksinin ikinci kez ezdiğini ama bu kez yavru köpeğin öldüğünü üzüntüyle öğrendim.
sonra kışın tam ortasında yavru bir kedi çıktı ortaya. kötü durumdaydı. adını asiye koydumdu. gündüzleri büroda bakıyor sonra  akşama doğru dışarı bırakıyordum. karşıda bir evin altında kalıyordu. bir ara birkaç gün kayboldu. donmuş halini bir ağacın arkasında buldum. karşıda bir yere gömdüm.
sonrası geldi tabii. bir sarı ala erkek kedi yavrusu çıktı geldi. bir kış ona baktım. hatta geceleri büroda bıraktım. öylece bahara çıktı. adını hacıhasan koydum. hala sabahları geliyor akşamları da karşıda bir boş ev var. bir kaç kediyle orda kalıyor. onun arkasından yavru bir erkek köpekle bir dişi köpek geldi. ikisi kötü durumdaydı onlara da baktım. mamalar falan götürdüm. yemek artıkları. ikisi de baya  iyi oldular. biri yakınlarda başka bir kasabaya çiftliğe gitti. öbürü de iki haftadır koyun çobanı!
hacıhasan duruyor. sabah koşa koşa geliyor karnını doyuruyor. şimdi de tezgahın üstünde yalanıp taranıyor. ona bir aydır iki hasta köpek eklendi. onlara ad koymadım. biri uyuzdu. öbürü daha kötüydü. iyileştiler sayılır. o arada o evde kalan kediler de gelmeye başladı. köpekler onlara saldırdığından onların mamalarını evin önündeki duvarda veriyorum. ardından çöplükteki bir kaçı daha onlara dahil oldu. sabah sekiz buçukta onları hacıhasanla birlikte duvarın önünde  miyavlayarak beni bekler buluyorum. köpekler de büronun önünde yatıyor oluyor. bu hesapla her gün  iki köpekle irili ufaklı beş kimi zaman altı kediye bakmaya çalışıyorum. ama artık benim emekli ekonomisi derginin götürdüklerini de hesaplarsak tehlike sinyali vermeye başladı.
burası bünyanda yoksul bir kasaba sayılır.  kedi köpeğe pek sıra gelmiyor. üstelik ekonomik değeri olmayan hiçbir hayvan buradaki insanların ilgisini çekmiyor. ben pek istemiyorum ya benim cennete gideceğimi söylüyor ve inanıyorlar:)
kasabada bir arkadaşın veteriner kliniğindeyim. haftada altı gün ona yardım ediyorum diyelim. yanlış anlaşılmasın ve büyük şehirlerdeki petshoplarla bizim klinik karıştırılmasın. benim arada hasta gördüğüm kedi ve köpeğe bir şeyler yapmama saymazsam. (o da bedelsizdir.) bizim kliniğin sığır ve koyun dışında hiçbir hayvana dönük çalışması yok.
toparlarsam bu kedi ve köpekler konusunda biraz olsun desteğe dayanışmaya ihtiyacım var.  kuru yaş kedi köpek maması gönderen olursa kedi,köpeklerle ben pek seviniriz. yoksa hepimizin canı sağolsun. dostlukla ve dayanışmayla.
halim şafak

kargo adresi:
tunç kitabevisahabiye mah.ahmetpaşa cad.no:9/akocasinan /kayseri

Bir Cevap Yazın

