kutlarim Vicdani redçi polisi öpüyorum!

Vicdani redçi polisi öpüyorum!

Sevgili arkadaşlar,

Bugün bir polis memuru “ben ne yapıyorum” dedi, kaskını çıkardı ve amirinin
kendisine verdiği görevi reddetti.
Çünkü bu polis memuru kendisine zorla yaptırılan işin ne anlama geldiğini
anladı.
“Ben bu kötü işi yapmıyorum” diye haykırdı.
Bir tarafta bağımlı kamu görevlileri. Bağımlı iş yapan projeciler,
çıkarları için satılık mimarlar, müteahhitler, yöneticiler.
Öbür tarafta halk.

İlginç olan yanındaki polislerin de aynı durumda olmasıydı.
İlk defa karşımıza yaptıkları işi sorgulayan polisler çıktı.
Onlar da rahatsızlar.
Bu polis kaskını bırakıp gittiğinde neredeyse hepsi aynı şeyi yapacaktı.
Amirleri onlara görevlerini yeniden söyledi. Onlara yeniden talimat verdi,
halka saldırmaları için. Yoksa işlerini, yaşama koşullarını
kaybedeceklerini hatırlattı.
Hepsinin suratından bir tereddüt içinde oldukları anlaşılıyordu.
Bunun önemli olduğunu düşünüyorum.
İstanbul tepeden inmeci bir yönetime isyan ederek cevabını verdi.
Bu kentin hafızasının bir göstergesidir.
Bugüne kadar Taksim için yönetimle konuşmak istediler.
Ama ne oldu?
Yönetim kavgayı tercih etti.
Cevabını da zannedersem fazlasıyla aldı.
Kentin hafızası böyle bir şey….

İstanbul tarihe böyle geçecek. Otoriteryanizmin yarattığı bağımlı sisteme
karşı bir direnişle patladı bu kent.
Bu cepheleşmekten, ötekileştirilmekten çok daha öte bir şey.

Herkese, dünyaya hayırlı olsun!

Korhan

Bir Cevap Yazın

