Üç yeni vicdani red açıklaması

Biri kadın (Eymen Demir), üç kişi daha vicdani redlerini açıkladılar.

Bu arada “vicdani red” TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu toplantılarında yine
gündem dışı kaldı.

TBMM Anayasa Uzlaşma Komisyonu’nda dört siyasi partinin danışmanlarının
çalışması sonucunda 48 maddeye ilaveten 8 madde üzerinde anlaşma sağlandı.
Mutabakat sağlanan madde sayısı 56 oldu.

Mutabakat sağlanan yeni 8 madde, “İnsanın Maddi ve Manevi Varlığı,
bütünlüğü ve korunması”, “Özel Yaşamın ve Aile Yaşamının Gizliliği ve
Korunması”, “Konut Dokunulmazlığı”, “Çevre Hakkı”, “Sendika Hakkı”, “Barış
İçinde ve Silahsızlanmış Bir Toplumda Yaşama Hakkı”, “Kamulaştırma”, “Adli
Kolluk”.     

BDP’nin “ek madde” önerisi içinde yer alan “Vicdani ret”e diğer üç siyasi
partinin danışmanları sıcak bakmıyor. Mutabakat sağlanamayan diğer
maddeler cinsel
yönelim, vatandaşlık, din vicdan ve inanç özgürlüğü, siyasi haklar ve
özgürlükler. MHP “Türk Vatandaşlığı” tanımında ısrar ediyor.

*1- EYMEN DEMİR.*

*Vicdani ve total reddimi açıklıyorum!*

Ne kadar ütopik olduğu iddia edilse de kimliğin, sınırların, devletlerin,
orduların, savaşların olmadığı bir dünya istiyorum.

İktidarların kendi varlığı adına meşrulaştırdığı, kutsallaştırdığı,
toplumsallaştırdığı tüm şiddet biçimlerini reddediyorum. Ötekileştirme,
asimilasyon, ayrımcılık, şekilcilik olgularıyla besledikleri disiplin ve
itaat toplumuna karşı itaatsizliğimi açıklıyorum.
Bir kadın olarak ‘vatana millete hayırlı evlat’ yetiştirme olarak
benimsenen kutsallığı kabul etmiyorum. ‘Her türk asker doğar’, ‘Hudut
namustur’, ‘Vatan borcu’, ‘Askerliğini yap adam ol’, ‘Ölümlerin en güzeli
Cihad ‘ gibi zihniyetsiz ve canice bulduğum tüm tabuları reddiyorum.
Milliyetçi, sömürgeci, hiyerarşist, kapitalist , cinsiyetçi, seksist,
faşist olup her türlü ayırıcı ve şekillendirici unsurları kullanıp,
söylemlerini ortaklaştıran, birey ve toplumları hipnotize eden, insanları
tutsak yapan tüm düşünce ve sistemleri reddediyorum.
Tüm bu ve bunun gibi unsurların kalesi olan militarizmi reddediyorum. Savaş
araçlarının, nükleer silahlarının üretimi ve ticaretine, ölmenin ve
öldürülmenin emredilmesine ve buna karşı itaatsizliğin, reddin suç olarak
görülmesine, buna karşılık militarizmin alt sistemleri olan iktidar ve
devlete hizmet istemine karşı,
*SAVAŞA KARŞI, BARIŞ UMUDUYLA
VİCDANİ VE TOTAL REDDİMİ AÇIKLIYORUM.
EYMEN DEMİR*

*
*

*2- İSMAİL SAVAŞI KARŞI.*

*Vicdani Reddimi İlan Ediyorum!*

Bu benim kavgam değil.
Sizin de olmamalı, gençliğimin 15 ayını ”asker”lik adı altında hayatta
hiç bir mantığı olmayan bir yere vereceğimi bekliyorsunuz benden.
Ben kendimi herhangi bir ırk, millet veya din içerisinde görmüyorum. Her ne
kadar kimlik denilen kağıtta türk bayrağı olsa da vatanlışığımda t.c. ve
dinimde müslüman yazsada ben bunların hiç birini kendimden bir şey olarak
görmüyorum.
Eğer beni askerlik denen bu kuruma almayı düşünüyorsanız suriyeli kürt
ıraklı iranlı veya dünyanın neresinden olursa olsun ”savaş” adı verilen
saçmalıktan ötürü bu kardeşlerimin hiç birine karşı silahımı
doğrultmayacağıma söz veriyorum.
Ben bir insanım, ben bir dünya vatandaşıyım. Benim bir rengim ve bir
kimliğim yok ve sizin bu saçmalıklarınız yüzünden adımın ”Savaş”
olmasından dahi utanır oldum.
Daha önce de ”Vicdani Ret” davası açan arkadaşlarım ve abilerim oldu
elbet bu ülkede. Siz onları hapis cezalarıyla yıldırmaya çalıştınız. Ben
buna razıyım çünkü yılmayacağım ve böyle bir olayda benim arkamda duracak
beni savunacak binlerce insan olduğuna canı gönülden inanıyorum.
Henüz 19 yaşındayım ve bir-iki ay içerisinde askerlik muayenesi denen saçma
sapan bir belge gelecek evime.
Biz 4 kişilik bir aileyiz ve hiç birimiz bu sisteme bu devlete bu kavgaya
bu savaşa inanmıyoruz!
Arkadaşlarımla beraber sizin zulümlerinize karşı omuz omuza durmuş, bu
sistemi asla kabul etmemiş bir birey olarak şunu söylerim ki size. Eğer
beni illa bu sisteme uydurmak isterseniz vazgeçin çünkü o çok övdüğünüz
türk vatandaşlığından çıkmak benim için hiç bir sorun olmaz. Bu ülke
binlerce masum insanını öldürdü. Eğer ki benim için illa savaş kararı
çıkarmışsanız ben zaten savaştım. Gezi parkı olayları sırasında Ankara ve
Antalya’da bu faşist sistemin polisine karşı işkence baskı ve dayaklara
karşı yılmadan savaştım ve bu benim için bir onurdur.
Kısacası demek istediklerim şunlar ;
Adım İsmail Savaş Karşı yaşım 19 ve bir tiyatro sanatçısıyım.
Bu ülkenin veya herhangi bir ülkenin hiç bir kuralına uymamak birinci
kuralım.
Bütün dünya benim kardeşim ve hiç bir ırka, millete, devlete, dine,
partiye, kuruluşa vs dahil değilim bunlar tamamen şahsi görüşlerim ve sizin
dayattığınız askerliğe gidip kardeşim dediğim insanlara ateş etmeyi
reddediyorum! Benim bu ülke için yapacağım hiç bir şey yok. Ama halkım ve
insanlarım için canımı vermeye razıyım. Bu da ancak şöyle olur ki; sizin
verdiğiniz üniforma ve silahlarla değil. Anarşist görüşüm, sloganlarım ve
özgürlük barışcıl inancımla sokaklarda insanlarımın arkadaşlarımın ailemin
ve halkımın hakkını savunarak. Şimdi bu davamdan dolayı bana işkence
edebilir beni vatandaşlığınızdan çıkarabilir yada hapse atabilirsiniz. Bu
faşist ve militan düzenin asla kölesi olmayacağım. Ben kendimi hep öteki
olarak gördüm ve beynime asla bir sistem karanlığı çökmedi. Uzun lafın
kısası;
ben REDDEDİYORUM !

*İSMAİL SAVAŞ KARŞI *

*3- SERHAT DEMİR*

*Vicdani ret kararımdır*

benim adım serhat demir, 20-10-1985 diyarbakır-kulp doğumluyum, vicdani
rettimi açıklamamdaki neden tamamen siyasi 30 yıldır kürdistan’da süre
gelen kirli savaş politikasına alet olmak istemiyorum, ne yeşil gladio’nun
bir uşağı olacagım nede halkımın celladı olacagım, bu 30 yıllık savaş
sürecinde türk hükümeti eliyle binlerce insan sırf dili, ırkı farklı oldugu
için katledildi, binlerce köy yakıldı, binlerce insan zindanlara atıldı,
binlerce savaş suçu işlendi, cenazeler yakıldı parçalandı, binlerce insan
sürğün edildi bunlardan ötürü türk hükümetinin askeri olmayı red ediyorum
sizin yasalarınızı tanımıyorum, bu hem bir sivil itaatsizlik kararı hemde
vicdani ret kararımdır. Bu açıklamamla birlikte türkiye hükümetine çagrım
kürdistan’da kirli savaş politikalarına son verin.
*SERHAT DEMİR*
(İZMİR)
28.07.2013

Bir Cevap Yazın

