Suruc notlari 08.11.14

Karakök Otonom olarak Kobane ile dayanışmak için İstanbul’dan Suruç’a cuma günü yola çıktık. Uçak biletinin çok pahalı olmasından dolayı otobüs yolculuğunu
seçtik. Sabah saat 8 gibi otobüsten indiğimizde Aligel köyünden aktarmayla Suruç’a geldik. Köyün içinde işgal kuvvetleri gibi tetikte bekleyen askerler, tomalar ve akrepler her yerde karşınıza
çıkıyor. İlk olarak belediye binasına gidip belediye görevlileriyle sohbet ettik. Daha sonra bir belediye çalışanının evine kahvaltıyapmaya gittiğimizde evinde barındırdığı Kobanelilerle tanıştık.
Aile yaklaşık 40 kişiye evini açmıştı. Ardından bir araba bularak Kobane’nin karşısındaki Mahşer köyüne geldik. Dümdüz bir ova, kırmızı bir toprak ve karşımızda gri bir Kobane duruyordu. Köylüler ve Kobaneden gelenler avluda ve bahçelerde kimse birbirini tanımadığı halde yıllardır arkadaşlarmış gibi selam veriyor sigarasını paylaşıyor, yemeğinizi yediniz mi diye soruyorlardı. Eşyalarımızı cami avlusu ve taziye evine bıraktık.

Köyde bütün gün herkes dürbünlerle Kobane’yi gözlüyordu. Caminin tepesinden Kobanede savaşan PYDlilerin aileleri, akrabaları ve arkadaşları dürbünlerle tedirgin bir şekilde Kobaneye bakıyorlar.
Burada kadın erkek ilişkilerinin “modern şehirler”in aksine daha çok aşıldığını görüyoruz. Kadın-erkek herkes birbiriyle çekinmeden rahatça sohbet edebiliyor. Burada yaş farklılığının
kırıldığını görüyoruz. Herkes birlikte dayanışma içinde yaşıyor ve yeni gelen herkese dayanışmanın bir parçasıymış gibi bakılıyor. Geldiğimiz andan itibaren burada ne iş yapabileceğimizi
öğrenmek için görevli arkadaşları aradık ancak henüz karşılaşmadık. Kısa bir süreliğine buradayız bu yüzden küçük işlerle de olsa katkıda bulunmaya çalışacağız.

Bölgedeki sıcak gelişmelere göre Kobane bu sabaha karşı saat 5’te koalisyon güçleri tarafından birkaç kez havadan bombalanmış. Şu anda durum çok sessiz ve sakin. Mürşidpınar sınır kapısı koalisyon
güçleri tarafından saat 13.30 gibi iki kere bombalandı. Ancak ondan sonraki saatlerde genel olarak bir sessizlik hakim. Aldığımız bilgilere göre çatışmalar gece daha çok yoğunlaşıyormuş. Bekleyip
göreceğiz. İki gün evvel asker tarafından öldürülen Kader’in cenazesinin İstanbul’a uğurlandığını duyduk. Şu anda yazacaklarımız bu kadar, gün içinde sürekli sizleri bilgilendireceğiz.